obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
verbinding verbreekt iedere avond
Kees
Sinds een week of twee wordt iedere avond de verbinding verbroken.
Het begon rond 21:00 maar het gebeurt steeds iets later en gisteravond rond 23:30

De modem probeert weer verbinding te maken.. het lijkt gelukt en ik kan google.nl pingen en de verbinding is weer weg. Zo gaat het een aantal keer en dan eindelijk werkt alles weer maar dan ben ik een kwartier verder.
Het wordt wel irritant om dit iedere avond mee te maken.
Ik schreef gisteren wel een mail naar stipte en misschien durft iemand te antwoorden wat er mis is.
Ik heb de firmware van de fritzxbox ook geupdate maar dat helpt niet.

Zijn er meer mensen die dit meemaken?

Op de website is niets te vinden over storingen, noch over werkzaamheden. Het zal dus wel aan mij liggen. Niet dus.
 
Kees
Ik schreef een mail naar stipte en kreeg donderdagmorgen een reactie. Men had ook gezien dat de verbinding verbrak en had een storing gemeld bij de technische dienst en ik zou er nog van horen.
Maar donderdagavond weer de verbinding weg. Nu net om 23:45 weer weg en na 20 min pas hersteld.
Nou dat zal dan in het weekend net zo gaan.
Bah!
Laat de technische dienst mij een mail schrijven en zeggen wat er loos is. Of de server wordt gehackt of wat dan ook. Of laat men in ieder geval zeggen wanneer men er naar gaat kijken, maar dat stilzwijgen is niet goed.
 
Kees
Ok een kleine update.
Gisteren 16 september kwam er een technicus langs.
Hij had een ander modem meegenomen, jawel een fritzbox 7330 dat juist de reden was dat ik een nieuwere had gekregen, maar hij wilde het eerst proberen. Het was ook geen nieuw modem meer. Het wilde niet goed lukken, dus haalde hij nog een ander gebruikt modem uit zijn auto, een fritzbox 7360 die ik hier ook heb, maar dat wilde ook niet lukken. Dus mijn oude modem er weer aan en de man ging weg. Hij zou zorgen dat er een nieuw modem werd opgestuurd.
Nu verwacht ik daar niet veel van want ik heb net een nieuwe. Het viel me wel op dat de verbindingssnelheid lager is dan het ooit was. Nu nog maar 8,8 Mbit
Men heeft vast ergens in de centrale zitten knoeien maar zoals gewoonlijk ligt de fout bij de klant.
Ik heb het modem vannacht in de meterkast gezet met een iets korter telefoonsnoertje maar nu net knal ik er weer uit. Gisteren rond 20:45 en nu net om 20:30. Raar toch dat het dan steeds op dezelfde tijd gebeurt. Maar als men denkt dat het aan het modem ligt, ach dan wil ik wel een nieuw modem installeren :-)
Ik zit ook veel te ver van een wijkcentrale vandaan. De kabels zullen wel zo lopen, ik heb geen idee of het anders kan.

Ik wacht het maar weer af.
 
Kees
nou ik weet weer iets meer. Vanmiddag belde een dame van Stipte op. Het blijkt dat de lijnkwaliteit gewoon slecht is en de lijnleverancier verlaagde de snelheid al iedere keer een beetje en zei dat bij 4 Mbit de stabiliteit pas goed zou kunnen zijn.
Maar ja dat is gewoon zot. Het was ooit 11 Mbit.
De oplossing zou volgens haar kunnen liggen in het veranderen van de aansluiting, van adsl naar vdsl. Daar komt dan natuurlijk een ander abonnement bij kijken en kost me iets van 5 euro per maand meer. Misschien valt het nog mee als ik de telefoon laat vervallen want die gebruik ik toch bijna niet.
En vanavond knalde ik er weer uit en nu zit ik inderdaad met 4 Mbit download en dat moet maar heel snel veranderen. Ik kan nu mijn email net zo goed per briefpost laten sturen pfff
Maar goed, met vdsl zou ik een download van 20 Mbit moeten halen en upload 2 Mbit en dat lijkt tenminste weer ergens op.
 
Kees
Ja we blijven lachen.
Ik krijg een vdsl verbinding. Ik zou een fritzbox 7360 krijgen, maar ik zei dat ik die al heb. DUs zou ik telefonische ondersteuning krijgen om de instellingen aan te passen.
Maar wat komt er drie dagen geleden met de post binnen? Een fritzbox 7360
Pfffff
Nu zegt men dat ik dat modem kan omruilen voor het oude, als de lijn is omgezet en de verbinding wegvalt. Het nieuwe modem zou al geconfigureerd zijn.
Ook goed, maar wel jammer van de verzendkosten. Hoewel een helpdeskjuf kost zoveel; per uur en dat spaart men weer uit.
Ik ben benieuwd hoe het straks gaat werken. Op 5 oktober zou het gebeuren.
4 Mbit is niks waard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding verbreekt iedere avond', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie