obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij Stipte.
 Onderwerp afdrukken
7113: Slecht Wifi, Telefonie QoS ook matig
andreh

Quote

Bij het afsluiten van een abonnement met telefonie bij dommel diende deze (of een duurdere) modem aangeschaft te worden. Het is vooral dus de telefoon uitgang die hem (redelijk) uniek maakt. Verder beschikt hij over een LAN uitgang en Wifi. Redelijk basic dus maar voldoende als je thuis met 2 laptops + HTPC werkt en geen spinnenweb in huis wil. Installatie verliep probleemloos, port forwarding eenvoudig in te stellen, qua configuratie dus geen enkel probleem. Maar hier houdt het goede nieuws dan ook op.

De wireless ontvangst is echt een ramp te noemen. Na zo'n 10 meter houdt hij het voor bekeken. Ben ondertussen verhuisd en de problemen blijven aanhouden (kan dus volgens mij dus niet aan de structuur van mijn huis liggen). In het begin moest ik hem vaak eens rebooten ook, maar dat probleem lijk ik nu niet meer te hebben.

Dan de QoS: Wanneer ik bel en tegelijk download trek de geluidskwaliteit op geen bal meer. Zo erg zelf dat ik mijn download moet stoppen om mijn gesprekspartner deftig te verstaan. Van een router met VOIP telefoon uitgang zou je toch mogen verwachten dat dit deftig geregeld is. Eerlijkheidshalve moet ik hierbij zeggen dat mijn vorige Gigaset daar ook last van heeft, zij het dan iets minder. Blijkbaar moeilijk te implementeren dit.

Conclusie: Wat betreft de Wifi ontvangst kan het zijn dat ik een maandagmorgen exemplaar heb, maar voor de telefonie vrees dat dit een algemeen probleem is. Geen aanrader dus.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7113: Slecht Wifi, Telefonie QoS ook matig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telefonie storing Stipte Storing : 1 26 okt 2017
Instellen Fritzbox modem 7113 Stipte Eigen telefoon netwerk : 3 24 sep 2016
Sinds begin Juli is Ned 1, 2 en 3 matig Digitale radio of televisie storing : 1 25 nov 2012
Digitenne Ned1,Ned2 en Ned3 slecht Storing : 2 08 aug 2012
7113 werkt tot nog toe goed Stipte modems : 1 11 jan 2012
Advertentie