obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internet + bellen
beller 2
Hoi,..


Ik heb een Internet + telefoon ( VoDSL ) abbonnement en nu heb ik het volgende probleem,



Ik heb een Modem ( Blauwe ) van Scarlet .Nu werkt mijn telefoon niet als ik veel data gebruik van internet ( youtube.nl )

Dan ben ik niet meer telefonische bereikbaar.
Als dan iemand mij probeert te bellen hoort hij een ingesprek toon

Led die aangeven op het modem dat er een inkomend gesprek is functioneert. Alleen de telefoon rinkelt niet.

Als ik de hoorn van de telefoon haal is geen kies toon en moet op het modem bij PHONE 1 een led gaan branden ( dat gebeurt niet )

Als ik het modem 10 minuten los koppel van de 220V ( stopcontact ) dan werkt het weer zowel internet als telefoon

En blijft werken zo lang ik niet te veel data van internet gebruik ( youtube.nl )

Meerdere modems via Scarlet omgeruild probleem nog het zelfde. zou het kunnen dat het aan de A B splitter ligt.

Dat deze bij een hoge internet snelheid niet het onderscheid kan maken tussen internet en telefoon en daar door de modem in de war raakt



Heb ik gehoord

Als ik veel data gebruik van internet ( youtube.nl ) dat als ik gebeld wordt dat er dan wordt gekeken door het modem of de lijn vrij is

En als deze niet vrij is dat er dan een paar pogingen worden gedaan,lukt het niet dan loopt de software van het modem vast.

Dit heb ik van iemand gehoord KLOPT DIT WEL

En moet deze worden gereset (modem 10 minuten los koppel van de 220V stopcontact )


p.s.
Kan iemand mij uitleggen hoe VoDSL precies werkt.

Alvast Bedankt
beller 2 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Karmozijn
Een klein gedeelte van je totale bandbreedte wordt gebruikt voor telefonie. Als je de max capaciteit gebruikt met downloaden heb je een probleem.

Ik ken het modem niet, maar zit er b.v. een qos in (quality of service)? Of iets anders dat bandbreedte reserveert voor je telefoon.
Karmozijn
 
beller 2
Mijn modem is een Copperjet ( kleur blauw ).


Nu werkt mijn telefoon niet als ik veel data gebruik van internet ( youtube.nl
Zou het niet zo moeten zijn , dat als ik geen data van Internet gebruik , de telefoon weer zou moeten werken, zonder het modem 10 minuten los te koppelen van het 220V stopcontact?


Alvast Bedankt
 
Karmozijn
Als het een bandbreedte kwestie is wel ja. Wat is je max downloadsnelheid?
Karmozijn
 
beller 2
Mijn abbonnement is Scarlet One, 20 MB

De snelheid die ik haal is ongeveer 10 MB.

Upload is ongeveer 1 MB.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet + bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
scarlet storing internet Storing : 1 30 jun 2013
Mobiel bellen per seconde, is bij Scarlet betalen per seconde Tips en Truuks voor mobiele telefoons : 1 29 okt 2010
Advertentie