obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
poort 80
Kees
Ergens rond 19 februari werd er niets meer doorgegeven via poort 80 naar mijn webserver.
Het heeft altijd gewerkt en ik had een copperjet modem. Onlangs ontving ik een fritzbox maar poort 80 blijft nog steeds dicht.
Ik heb Scarlet al telefonisch benaderd en via mail maar men zegt gewoon dat het aan de instellingen ligt.
Ik moet poort 80 forwarden.
Ja ik ben achterlijk.
Wat ik nu heb gedaan:

portforwarding:
tcp poort 80 -> pc1, poort 80 (altijd al zo geweest)
tcp poort 81 -> pc1, poort 80

Nu kan ik mijn website wel benaderen via poort 81
Conclusie: de software op mijn pc werkt gewoon goed. Die ziet alles via poort 80 binnenkomen, ook wat via 81 binnenkomt.
Scarlet heeft poort 80 gesloten.

Wat kan ik hieraan doen? Zie ik iets over het hoofd? Ik heb mijn instellingen niet gewijzigd, toen het opeens ophield.
Ik heb dit ook nog in een mail vermeld en daar moet ik nog antwoord op krijgen, maar ik vrees dat men zich er makkelijk van af maakt.
De helpdesk heeft niet van die kundige mensen in dienst.
Is er iets wat ik kan testen om hard te kunnen maken dat poort 80 dicht staat? Iets met tcptrace ofzo, van buitenaf?

--Kees
 
Kees
Even vanaf mijn werk een trace gedaan:

Tracing the path to bergwerf.com (82.134.156.213) on TCP port 81, 30 hops max
1 192.168.178.1 0.404 ms 0.317 ms 0.333 ms
2 cust-03-55bf7ffe.adsl.scarlet.nl (85.191.127.254) 111.671 ms 116.460 ms 113.658 ms
3 ae0.pe02.sara.network.scarlet.nl (213.204.226.158) 113.345 ms 123.121 ms 113.609 ms
4 ge-0-3-0.pe01.tc1.network.scarlet.nl (213.204.226.146) 141.875 ms 125.090 ms 123.717 ms
5 ge-0-1.10k1.bbned-tc1.network.scarlet.nl (213.204.200.142) 121.048 ms 92.425 ms 88.728 ms
6 cust-02-52869cd5.adsl.scarlet.nl (82.134.156.213) 106.711 ms 102.840 ms 99.588 ms
7 cust-02-52869cd5.adsl.scarlet.nl (82.134.156.213) [open] 102.816 ms 108.402 ms 113.577 ms

Ja via poort 81 geen probleem.
Maar nu via poort 80:
Tracing the path to bergwerf.com (82.134.156.213) on TCP port 80 (http), 30 hops max
1 192.168.178.1 0.667 ms 0.320 ms 0.320 ms
2 cust-03-55bf7ffe.adsl.scarlet.nl (85.191.127.254) 97.275 ms 98.518 ms 103.168 ms
3 ae0.pe02.sara.network.scarlet.nl (213.204.226.158) 99.379 ms 91.603 ms 95.648 ms
4 * * *
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 * * *
19 * * *
20 * * *
21 * * *
22 * * *
23 * * *
24 * * *
25 * * *
26 * * *
27 * * *
28 * * *
29 * * *
30 * * *
Destination not reached

Ik heb jammer genoeg niet meer poorten geprobeerd. Ik moest naar een klant. Misschien kan iemand het proberen? Of zeggen wat hier aan de hand is?

--Kees
 
Karmozijn
Heb je hier wat aan? Apache webserver extern bereikbaar maken?
Karmozijn
 
Kees
Waar heb ik wat aan?
Ik heb hier Apache draaien maar die is van buitenaf niet meer bereikbaar. Daar gaat mijn probleem juist over.
Ik heb al jaren lang portforwarding ingesteld en het heeft altijd goed gedraaid, tot 19 februari.
Ik kan er verder niets aan instellen.

Maar hoe krijg ik de lui van Scarlet zo ver dat ze het zelf gaan proberen?
Ik heb toch aangetoond dat het niet aan mij ligt?
 
Kees
Ok, vanmiddag weer even vanaf het werk geprobeerd.
Poort 22 staat dicht, maar de tcptrace kwam direct bij mij uit.
Poort 993 staat open, komt ook direct bij mij.
Poort 81 idem
Poort 80 ... stopt bij sara.network.scarlet.nl en gaat niet verder

Ik schreef vrijdag al een mail aan de helpdesk van Scarlet. Hopelijk gaan ze er iets mee doen en krijg ik niet weer zo'n achterlijk antwoord dat ik de portforwarding moet aanpassen. Men kan het zelf ook testen voordat men zo'n antwoord schrijft.
Ik vind het genieperig dat de juf van de helpdesk zegt dat men geen poorten dichtzet want dat is pertinent niet waar.
Zijn er mensen bij wie poort 80 nog wel open staat?
 
Karmozijn
lees met name deze post: http://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=508#post_1956

Maar als dat niet op jouw probleem slaat dan heb ik het verkeerd begrepen.
Karmozijn
 
Kees
Ja portforwarding staat goed ingesteld.
Vandaag vanaf mijn werk:

kees@werkplaats:~$ tcptraceroute --track-port --dnat bergwerf.com 22
Selected device eth1, address 192.168.178.29 for outgoing packets
Tracing the path to bergwerf.com (82.134.156.213) on TCP port 22 (ssh), 30 hops max
1 192.168.178.1 0.571 ms 0.376 ms 0.427 ms
2 cust-03-55bf7ffe.adsl.scarlet.nl (85.191.127.254) 59.382 ms 60.817 ms 60.262 ms
3 ae0.pe02.sara.network.scarlet.nl (213.204.226.158) 63.711 ms 59.320 ms 62.600 ms
4 ge-0-3-0.pe01.tc1.network.scarlet.nl (213.204.226.146) 64.467 ms 65.408 ms 62.201 ms
5 ge-0-1.10k1.bbned-tc1.network.scarlet.nl (213.204.200.142) 58.080 ms 53.548 ms 56.792 ms
6 cust-02-52869cd5.adsl.scarlet.nl (82.134.156.213) 61.978 ms !A 61.074 ms !A 60.757 ms !A

Mijn systeem wordt bereikt. Nu even poort 22 gebruikt. Die staat hier dicht maar het gaat er om dat mijn systeem bereikt wordt.


kees@werkplaats:~$ tcptraceroute --track-port --dnat bergwerf.com 81
Selected device eth1, address 192.168.178.29 for outgoing packets
Tracing the path to bergwerf.com (82.134.156.213) on TCP port 81, 30 hops max
1 192.168.178.1 0.441 ms 0.319 ms 0.417 ms
2 cust-03-55bf7ffe.adsl.scarlet.nl (85.191.127.254) 34.395 ms 31.100 ms 32.000 ms
3 ae0.pe02.sara.network.scarlet.nl (213.204.226.158) 31.315 ms 34.787 ms 31.623 ms
4 ge-0-3-0.pe01.tc1.network.scarlet.nl (213.204.226.146) 33.395 ms 28.871 ms 27.398 ms
5 ge-0-1.10k1.bbned-tc1.network.scarlet.nl (213.204.200.142) 26.034 ms 27.965 ms 23.969 ms
6 cust-02-52869cd5.adsl.scarlet.nl (82.134.156.213) 31.697 ms 36.020 ms 38.531 ms
7 cust-02-52869cd5.adsl.scarlet.nl (82.134.156.213) [open] 39.012 ms 39.423 ms 37.050 ms

Hoera! Alweer wordt mijn systeem bereikt, nu via poort 81, in het modem geforward naar poort 80 en dat spul staat open.

kees@werkplaats:~$ tcptraceroute --track-port --dnat bergwerf.com 993
Selected device eth1, address 192.168.178.29 for outgoing packets
Tracing the path to bergwerf.com (82.134.156.213) on TCP port 993 (imaps), 30 hops max
1 192.168.178.1 0.444 ms 0.342 ms 0.290 ms
2 cust-03-55bf7ffe.adsl.scarlet.nl (85.191.127.254) 22.959 ms 23.622 ms 25.185 ms
3 ae0.pe02.sara.network.scarlet.nl (213.204.226.158) 23.414 ms 24.614 ms 22.964 ms
4 ge-0-3-0.pe01.tc1.network.scarlet.nl (213.204.226.146) 23.432 ms 23.559 ms 23.209 ms
5 ge-0-1.10k1.bbned-tc1.network.scarlet.nl (213.204.200.142) 23.179 ms 23.396 ms 24.363 ms
6 cust-02-52869cd5.adsl.scarlet.nl (82.134.156.213) 29.823 ms 31.254 ms 29.395 ms
7 cust-02-52869cd5.adsl.scarlet.nl (82.134.156.213) [open] 29.104 ms 29.596 ms 29.352 ms

Poort 993 gaat ook goed.

kees@werkplaats:~$ tcptraceroute --track-port --dnat bergwerf.com 80
Selected device eth1, address 192.168.178.29 for outgoing packets
Tracing the path to bergwerf.com (82.134.156.213) on TCP port 80 (http), 30 hops max
1 192.168.178.1 0.460 ms 0.544 ms 0.353 ms
2 cust-03-55bf7ffe.adsl.scarlet.nl (85.191.127.254) 42.935 ms 39.819 ms 35.984 ms
3 ae0.pe02.sara.network.scarlet.nl (213.204.226.158) 37.074 ms 35.958 ms 33.991 ms
4 * * *
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
..loopt dood

Zie je dat het iedere keer vanaf dat sara.network verder gaat naar ge-0-3-0.pe01.tc1.network.scarlet.nl
behalve bij poort 80!!
Het kán mijn systeem nooit bereiken want het wordt tegengehouden.
Het ligt niet aan mijn spulletje want het bereikt mijn fritzbox nooit. DUs hoe de port forwarding ingesteld staat, doet niet ter zake. Zonder portforwarding zal de poort dicht staan, maar wordt toch mijn systeem bereikt, zoals ik hierboven liet zien met poort 22.
Scarlet zit gewoon te rotzooien.

Je mag van mij ook zelf een traceroute uitproberen, dan zal je hetzelfde resultaat krijgen.

Bedankt toch wel voor je bereidwilligheid om te helpen :-)

--Kees
 
Kees
Even een update.
Ik heb zojuist met de helpdesk gebeld, maar die juffrouw kon me ook niet verder helpen. Ik moest maar reageren op de email die ik had ontvangen, dan zou dat bij de technische dienst terecht komen. Ok, dat had ik vrijdag al gedaan.
Ik vroeg of men dan tenminste even een berichtje terug kan sturen, dat er aan gewerkt wordt. Dan weet ik dat het de aandacht heeft.
Ze zou het doorgeven aan de technische dienst, dat ze mijn email even moeten bekijken en of ze mij willen terugbellen.
Nou ja, ik hoop er maar het beste van.
Het lijkt het waterleidingbedrijf wel. Als je te laat betaald hebt dan is de waterleiding zo dichtgedraaid. Maar hoeveel moeite je weer moet doen om het ongedaan te krijgen!
Ik ga nu naar mijn werk. Men moet het eerste half uur maar niet bellen :-)
 
Kees
Het is goed dat ik nu thuis ben want mijn broek zakt er van af.
Niemand heeft me gebeld, noch email gestuurd. Poort 80 staat nog steeds dicht.
Morgen bel ik weer op.
 
Kees
Jaaaaa hij doetut weer!
Vanmorgen weer gebeld. Tja, zegt die man aan de andere kant, de technische man heeft nog veel meer email te lezen dan de uwe, maar hij zal het straks wel tegenkomen.
Daar kon ik het weer mee doen pfff
Maar goed, een uur later komt er een reply op mijn mail. Poort 80 staat inderdaad dicht en hij zal het doorgeven aan de netwerk beheerder.
Nog een uur later werkt alles weer.
Ik heb er al meer dan een week over moeten klagen, maar ok, de aanhouder wint :-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poort 80', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie